Pokud se ve vašem e-shopu prodávají fyzické produkty, pak je pro vás vánoční sezóna zdaleka nejdůležitější a nejrušnější částí roku. Může přinést obrat, který vám zajistí úspěšný provoz i v klidnějších měsících.
Ale jestli si myslíte, že na přípravu máte čas až v listopadu, jste na omyl! Chcete vědět, kdy je ten skutečně správný čas začít s vánočním plánováním? Odpověď je jasná: už teď!
Proč "hned teď"? Vánoce začínají v létě!
Zní to bláznivě, ale v e-commerce světě platí, že kdo dřív plánuje, ten dřív sklízí plody. Opravdu velcí hráči začínají s přípravami už v červenci a srpnu. Proč byste měli i vy začít tak brzy?
1. Optimalizace a technické přípravy (Červenec - Září)
Vaše webové stránky a platební brány musí zvládnout zvýšený nápor. Nechcete, aby se e-shop zhroutil uprostřed Black Friday nebo v poslední předvánoční neděli.
-
Testování rychlosti: Zkontrolujte rychlost načítání e-shopu. Pomalý e-shop rovná se opuštěný košík.
-
Mobilní optimalizace: Většina zákazníků nakupuje přes mobil. Je váš Shopify e-shop na mobilu perfektní?
-
Audit zásob: Zjistěte, jaké produkty byly loni hitem a kolik jich potřebujete mít letos. Objednávejte zboží s dostatečným předstihem.
2. Marketing a Propagační Strategie (Září - Říjen)
Nahrávání vánočních bannerů týden před Mikulášem už je pozdě. Vaše marketingová strategie musí být spuštěna v říjnu, aby se na ni navázalo v listopadu.
-
Tvorba obsahu: Připravte vánoční dárkové průvodce, články "Dárky pod 500 Kč" a sezónní fotky.
-
Nastavení reklamních kampaní: Ujistěte se, že máte připravené sady PPC reklam (Google Ads, Facebook/Instagram) zaměřené na vánoční klíčová slova. S blížící se sezónou stoupají náklady na inzerci – ti, kdo začnou dřív, šetří.
-
Email marketing: Připravte si sérii emailů pro stávající zákazníky, aby věděli, co pro ně chystáte a kdy začínají slevy.
3. Logistika a Zákaznická Podpora (Říjen - Listopad)
Zákazníci v prosinci zajímá jen jedno: stihne to přijít do Vánoc?
-
Dopravci a termíny: Jasně komunikujte, jaké jsou garantované termíny doručení u různých dopravců, aby dárek dorazil včas. Připravte si i alternativy pro případ zpoždění.
-
Balení a brand: Přemýšlejte o vánočním balení, dárkových krabicích, nebo přidání malé pozornosti k objednávce.
-
Posily do týmu: Zvládne vaše zákaznická podpora (email, telefon) nával dotazů na stav objednávek? Zvažte dočasnou výpomoc.
Závěr
Nečekejte, až vám dojde, že Vánoce jsou za rohem. Využijte sílu platformy Shopify a začněte s přípravami už teď, kdy je konkurence ještě "spící". Zajistíte si tím klidnější a hlavně mnohem výnosnější svátky.
Potřebujete poradit s technickou optimalizací nebo nastavením speciálních funkcí na vašem Shopify e-shopu pro maximální vánoční zisk? Ozvěte se mi! Rád vám pomohu připravit se na nejlepší sezónu roku.
Zároveň, pokud si nevíte rady, můžete si stáhnout můj check list 40 bodů pro "ready" eshop nebo případně domluvit předvánoční audit.